top of page

Reviews van lezers: Zaken die je gewoon aannam in het eerste boek, bekijk je nu helemaal anders.

Ik vind het geweldig dat Greet Ilegems niet zomaar een fictief verhaal schreef, maar dat er ook een moraal in zit. De interactie tussen ‘De kleuren van het licht’ en het eerste boek in de reeks is ook fantastisch. Zaken die je gewoon aannam in het eerste boek, bekijk je nu helemaal anders.

‘De kleuren van het licht’ leest zeer vlot, is fantasierijk en goed beschreven met hier en daar een onverwachte plotwending, wat het spannend houdt. Wie houdt van een no-nonsense boek dat vlot leest en bij momenten een tikkeltje zeemzoet is, moet zeker Hybrid 2 eens lezen.

(Sven Vdb – 19/12/2017)

Ik heb ‘De kleuren van het licht’ binnen de vijf dagen uitgelezen. Eenmaal er in begonnen, ging het als een speer. Ik werd zelfs een paar keer goed verrast. Gebeurtenissen die ik niet aan zag komen. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar deel drie. Dit boek heeft ook potentie om weer groot te gaan worden. De boodschappen in het boek zijn erg mooi en zeer belangrijk voor opgroeiende jongeren. Ook bevat het boek een verborgen boodschap over de natuur, maar die zal je als lezer zelf moeten vinden.

(Amanda Tuinstra (Wordpress) – 28/01/2018)

Greet Ilegems schrijft op een intelligente manier met een liefde voor de liefde, technologie en complexe processen. ‘De kleuren van het licht’ biedt genoeg ruimte om je even in een andere wereld onder te dompelen. Het kan op stukken ook juist de andere kant uitgaan en je ontnuchteren. Ilegems laat duidelijk hedendaagse strubbelingen in de maatschappij terugkomen en houdt daarmee een mogelijke spiegel voor, een met ideeën voor de toekomst erin. Als je over sommige uitgediepte stukken heen kan kijken, is het een uiterst vermakelijk en goed te volgen verhaal.

(We Love Scifi & Fantasy (Hebban) – 10/01/2018)

Ik was niet zo’n grote fantasy-fan, als ik eerlijk mag zijn. Maar de ‘Hybrid’-boekenreeks van Greet Ilegems heeft dat oordeel veranderd. Ze beschrijft de wereld waarin Amina terechtkomt, zo realistisch, dat ik mij die omgeving levendig kan voorstellen. Het is alsof je letterlijk in die wereld rondloopt. Als er iets is aan een boek dat ik leuk vind, is het dat wel. Lezen en plots twee uur verder zitten in je dag, omdat je helemaal opgeslokt wordt door het verhaal.

Daarnaast vind ik het geweldig dat Greet Ilegems niet zomaar een fictief verhaal schreef, maar dat er ook een moraal in zit. Je kunt het boek niet lezen zonder na te denken over onze eigen maatschappij, en dat is een heel groot pluspunt, waardoor ze zeker niet alleen jongvolwassenen, maar zowat iedereen, van elke leeftijd, kan aanspreken.

(Lies Vandikkelen – 13/01/2018)

Door de hoofdstukken regelmatig met een cliffhanger te laten eindigen, slaagt Greet Ilegems er in de lezer geboeid te houden en er toe te verleiden het hele boek in één ruk uit te lezen. Ook op vlak van schrijfstijl zie je dat Greet hele grote sprongen heeft gemaakt sinds haar debuut. ‘De kleuren van het licht’ heldert enkele mysteries uit het eerste boek ‘De nieuwe wereld’ op, maar roept ook even zovele nieuwe vragen op, waardoor het uitkijken is naar een vervolg …

(Bram B. – 15/01/2018)

Prachtig verhaal. De combinatie van fantasie en romantiek overgoten met een vleugje wetenschap maakt dit verhaal heel speciaal en boeiend. Beetje bij beetje kom je meer te weten over het geheimzinnige leven van Amina’s nieuwe en oude wereld. Het is bijna onmogelijk om te stoppen met lezen eens je er aan begonnen bent. Een echte aanrader ! Ben nu al ongeduldig voor het vervolg van het verhaal !

(Els G. – 15/12/2017)

Ik las steeds enkel thrillers. Nu na deze fantasy verhalen ben ik ook echt gebeten. Wat een talent heeft Greet hier wel niet neergezet !

In ‘De nieuwe wereld’ werd ik sowieso al helemaal meegezogen door de cover van een donkere persoon met een kap op. Het boek is erg realistisch geschreven. Zeer vlot leesbaar. In ‘De kleuren van het licht’ wordt het een tikkeltje mysterieuzer. Hier werd ik ook weer mee ingezogen. Elk puzzelstukje valt goed op zijn plaats. Greet Ilegems wist me hier goed te ‘pakken’.

De boeken hebben me fameus een krop in de keel doen krijgen. Met een lach en met een traan. Ik hoop uit het diepst van mijn hart dat Greet Ilegems er snel nog een vervolg op schrijft of nog nieuwe personages verzint. Ik kijk er in elk geval naar uit !

(Tanja Ogiers – 07/01/2018)

In het eerste boek van de ‘Hybrid’-boekenreeks ‘De nieuwe wereld’ hadden we al een intrigerende nieuwe wereld leren kennen. Dat kunnen we nog eens, moet Greet Ilegems gedacht hebben. Deze keer kroop ze nog een stapje verder in haar fantasielade. De reeds gekende personages worden verder uitgediept, waardoor je hen nog meer begint te appreciëren. We krijgen er uiteraard ook nog een hoop nieuwe bij om te leren (ver)kennen.

De interactie tussen ‘De kleuren van het licht’ en het eerste boek in de reeks is ook fantastisch. Zaken die je gewoon aannam in het eerste boek, bekijk je nu helemaal anders. Het eerste boek lijkt dus duidelijk geschreven met het oog op een langere reeks. Dit doet me hopen dat Greet Ilegems nog boordevol ideeën zit voor de rest van de reeks. Voor de liefhebbers van romantiek kan ik ook wel garanderen dat er voldoende in zit. Misschien iets te veel naar mijn persoonlijke smaak, maar zelfs ik kon inzien dat deze romantiek hier perfect op zijn plaats was.

(Felix Godts – 14/01/2018)

Selectie reviews door Luc Broothaers.

(Bronnen : Hebban en Goodreads, Wordpress)